צעירה תובעת את משרד הרווחה: "הותקפתי מינית בפנימייה שיקומית"

 צעירה תובעת את משרד הרווחה: "הותקפתי מינית בפנימייה שיקומית"  , ינואר 2014 , גלעד גרוסמן , וואלה

צעירה ששהתה בפנימייה פוסט-אשפוזית בדרום טוענת כי הותקפה מינית על ידי אדם זר שחדר לשטח המוסד דרך פרצה בגדר, וכעת תובעת 2.5 מיליון שקל ממשרד הרווחה. "כבודי נרמס"

לבית משפט השלום בראשון לציון הוגשה השבוע תביעה בגובה 2.5 מיליון שקלים נגד משרד הרווחה על ידי צעירה, שלטענתה הותקפה מינית על ידי אדם זר שנכנס לפנימייה פוסט-אשפוזית בדרום הארץ בה שהתה. על פי התביעה, שהוגשה באמצעות הקליניקה לזכויות ילדים ונוער במרכז לחינוך משפטי קליני בפקולטה למשפטים שבאוניברסיטה העברית, כאשר הייתה התובעת בת 15 היא שהתה בפנימייה, המיועדת לבני נוער. במהלך אחת ההפסקות חדר אדם זר לשטח המוסד, הפיל אותה לקרקע וביצע בה מעשה סדום ומעשה מגונה.

בעקבות המקרה, כך לפי התביעה, הנערה הייתה בסערת רגשות, ורק ביום שלמחרת סיפרה עליו לאחת המדריכות. כעבור יום נוסף הגיש מנהל הפנימיה תלונה במשטרה. עוד נטען, כי לאחר בדיקה בשטח הפנימייה התברר כי בגדר הסמוכה לאירוע התקיפה הייתה מצויה פרצה, ממנו חדר התוקף לשטח הפנימייה. הנערה אושפזה בית חולים פסיכיאטרי והועברה למעון יום. "התובעת סבלה ועודנה סובלת מתחושה של בושה, אשמה, השפלה, אימה, כאב, חרדה ורמיסת כבודה הבסיסי כאדם", נכתב בתביעה. "כתוצאה מכך ערכה העצמי נפגע לאין שיעור, שכן היא חשה כחפץ זמין לשימוש תאוותיו של עובר אורח דווקא במקום אשר היה אמון על הגנתה".

"עבור התובעת, שהייתה קטינה בעת שהותקפה, התביעה מהווה גם אמצעי לחזק את ביטחונה ודימויה העצמי, להחזיר את תחושת השליטה על חייה ומסייע בטיפול ובשיקום שלה", אומרת עו"ד חגית בורוכוביץ מהקליניקה לזכויות ילדים ונוער. "אולם", היא מוסיפה, "התביעה מבקשת אף להגדיר את ההלכה בנוגע להגדרת 'תאונה' בפוליסה המכסה תאונות תלמידים".


 צעירה תובעת את משרד הרווחה: "הותקפתי מינית בפנימייה שיקומית"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה