לאן נעלמה התלונה נגד עו"ד דנה אמיר טרם מינויה לשופטת בית משפט שלום תל אביב

דנה אמיר - בית משפט שלום תל אביב
דנה אמיר - בית משפט שלום
מרץ 2014 - אלי סניור , ynet - מבוכה בהנהלת בתי המשפט: אחרי שכבר נקבע תאריך להשבעת עו"ד דנה אמיר כשופטת, כעת מתברר שבלשכת עורכי הדין עומדת נגדה תלונה שלא טופלה כבר חצי שנה בגלל תקלה טכנית. הבוקר (א') הודיעה הלשכה שבכוונתה לבדוק את התלונה, ועתיד מינוי השופטת - שהיה אמור להיכנס לתוקף בעוד שבועיים - לוט בערפל.

עו"ד דנה אמיר הייתה פרקליטה בכירה ברשות המסים ועד לא מזמן שימשה תובעת במשפטו של העבריין ריקו שירזי. במהלך המשפט היא התעמתה לא פעם עם הסנגור, עו"ד שלמה בן אריה, והשניים הגישו תלונות הדדיות.

עו"ד אמיר טענה שהסנגור איים עליה, ואילו הוא הגיש תלונה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין וטען שעו"ד אמיר ניסתה לסגור עסקת טיעון עם שירזי מאחורי גבו. עו"ד בן אריה אף צירף תצהיר של בת זוגו דאז של הנאשם, שבו מתואר כיצד פנתה אליה עו"ד אמיר והסבירה לה שקשה להגיע להסדר עם עו"ד בן אריה. אלא שהתלונה של עו"ד בן אריה נפלה בין הכיסאות ולא טופלה מאז.
לאן נעלמה התלונה? יו"ר מחוז ת"א של לשכת עורכי הדין, אפי נווה  (צילום: עידן מילמן)

לאן נעלמה התלונה? יו"ר מחוז ת"א של לשכת עורכי הדין, אפי נווה  (צילום: עידן מילמן)

כמקובל, כאשר עלתה מועמדותה של עו"ד אמיר לשופטת, פנתה הוועדה למינוי שופטים ללשכת עורכי הדין כדי לבדוק אם ישנן תלונות נגדה.
התשובה הייתה שלילית ומינויה של אמיר לשופטת התקבל.

בעקבות פניית ynet להנהלת בתי המשפט, נעשה בירור מחודש מול לשכת עורכי הדין והתלונה נמצאה. הבוקר הודיעו בלשכה שהתלונה נבדקת. במקביל נעשתה פנייה לעו"ד אמיר על מנת שתגיב למכתב התלונה נגדה.

לשכת עורכי הדין העבירה את הכדור למגרש של הנהלת בתי המשפט, וזו אמורה להחליט מה לעשות בסוגיה.

מוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נמסר: "אותרה תלונה שהגיש עו"ד שלמה בן אריה נגד עו"ד דנה אמיר. מאחר שהתלונה לא הוגשה לפי הנוהל הרגיל, לא נפתח תיק תלונה רשמי נגד עו"ד אמיר. עם בירור העניין נפתחה התלונה כעת והועברה לתגובתה".

הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה: "לשכת עורכי הדין מסרה שאין תלונות תלויות ועומדות נגד עו"ד אמיר. יתרה מכך, הלשכה אף המליצה על בחירתה של עו"ד אמיר. לעו"ד אמיר לא היה ידוע על כל תלונה תלויה ועומדת נגדה. משכך, ממילא לא דיווחה לוועדה לבחירת שופטים ועניין התלונה כלל לא הונח לפתחה של הוועדה. משנשלח מכתב מאת עמותת אומ"ץ לשרת המשפטים בעניין, ביצעה מערכת בתי המשפט בדיקה נוספת עם לשכת עו"ד וגם בדיקה זו העלתה כי אין כל תלונה תלויה ועומדת נגדה. רק היום הוברר כי יש בידי לשכת עורכי הדין מכתב הנוגע לעו"ד אמיר. למיטב ידיעת מערכת בתי המשפט, מכתב זה לא הוגדר כתלונה ואף לא צורף אליו טופס הגשת תלונה בהתאם לנוהלי העבודה של ועדת האתיקה. השבעת השופטים שנבחרו ובהם עו"ד אמיר צפויה להתקיים ב-25 במרס. יש לקוות כי עד מועד זה ייעשה כל הדרוש לבירור העניין".



לאן נעלמה התלונה נגד עו"ד דנה אמיר טרם מינויה לשופטת בית משפט שלום תל אביב 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה